Blog/Rozhovor s vedením společnosti OK KLIENT

29.5.2025

Poradenství

Rozhovor s vedením společnosti OK KLIENT

autor: OK KLIENT

Společnost OK KLIENT se v roce 2024 stala jednou z nejrychleji rostoucích společností na finančně poradenském trhu v České republice. Co stojí za tímto úspěchem, kam firma směřuje v roce 2025 a jakou roli hraje technologie, podpora ze strany centrály a osobní přístup? O tom všem hovoří v exkluzivním rozhovoru pro MoneyFest Štefan Tillinger a Radoslav Kubiš ml., vedení společnosti OK KLIENT.

 

Pojďme se tedy podívat na jejich vyjádření k výsledkům společnosti za rok 2024.

 

Radoslav Kubiš ml.: Rok 2024 byl pro nás opravdu rekordní ve všech ohledech. Rostli jsme v jednotlivých produktových oblastech, ale především se nám velmi dařilo i akvizičně. Rozšiřovali jsme naše řady licencovaných vázaných zástupců ve všech kategoriích. V oblasti pojištění jsme narostli o 200 vázaných zástupců, v investicích o 170 a v úvěrech o 130.

 

Dnes již máme přes tisícovku vázaných zástupců v oblasti pojištění a jsme tedy na pátém místě v rámci tohoto žebříčku. Vedení společnosti OK KLIENT je tvořeno týmem soutěživých odborníků, kteří čelí konkurenci čtyř dalších firem. To znamená, že máme před sebou ještě mnoho práce.

 

Štefan Tillinger: Já bych se, s dovolením ještě zastavil u již zmiňovaných produkčních výsledků naší společnosti. Mnohdy jsem si myslel, že zrychlovat růst v některých oblastech nebude úplně jednoduché, nicméně naši poradci mě dokážou vždy překvapit. Pojďme si ta čísla prohlédnout zblízka.

 

Nová produkce nám v oblasti autopojištění meziročně vzrostla o 35 %. Objem sjednaného pojistného v roce 2023 činil 397 milionů korun, v roce 2024 to bylo již 537 milionů korun. Oblast retailového neživotního pojištění (domy, byty, domácnosti) vzrostla o 13 %. Objem sjednaného pojistného v roce 2023 byl 59 milionů korun a loni se zastavil na čísle 67 milionů korun. A konečně oblast životního pojištění, tam jsme vzrostli o 22 %. Z předpisu nově sjednaného pojistného v roce 2023 ve výši 199 milionů korun jsme se vyšplhali v roce 2024 na celkových 244 milionů korun.

 

Nebývale dobře se dařilo také investičním a úvěrovým produktům. V investicích se nám podařilo počtem kusů nově sjednaných smluv vyrůst o 72 %. V úvěrech jsme rostli společně s trhem, a to díky pozvolnému klesání úrokových sazeb, ale i díky růstu počtu nových spolupracovníků.

 

A kdybych měl tato čísla shrnout ukazatelem, který je pro každou společnost v tomto oboru stěžejní, tedy provizním obratem, vzrostli jsme meziročně téměř o 35 %. Za rok 2024 jsme překročili hranici 850 milionů korun. A v roce 2025 chceme dosáhnout provizního obratu ve výši jedné miliardy korun.

 

To je pro mě osobně další meta, které bych se chtěl se společností OK KLIENT přiblížit.

 

Zdroj: OK KLIENT.

 

Co si myslíte, že stojí za těmito výsledky?

 

R. Kubiš ml.: Růst počtu vázaných zástupců je určitě ovlivněn zázemím společnosti, podporou, kterou nabízíme, a její kvalitou, na níž si zakládáme. Osobní přístup lidí na centrále je stěžejní. V posledních letech jsme investovali i do marketingových aktivit, chtěli jsme být vidět a i to nám pomohlo zvýšit povědomí o naší značce.

 

Dnes jsme etablovaným hráčem na trhu, a to pomáhá i našim obchodním skupinám v růstu a při jejich akvizicích, které významně přispívají k celkovému úspěchu společnosti OK KLIENT. Když jsme u toho, chtěl bych všem manažerům obchodních skupin a společnostem fungujícím pod naší značkou poděkovat za skvělé výsledky v náborech.

 

Š. Tillinger: Těch faktorů je určitě více. Za mě bych ale zdůraznil to, že jsme za všech okolností proobchodně zaměření. Tomu také podřizujeme vývoj všech našich IT systémů. Základem vždy musí být flexibilita a jednoduchost ovládání. Investujeme velké prostředky do rozvoje společnosti, do digitalizace procesů a do lidského kapitálu na centrále. Produkční čísla a jejich růst jdou ruku v ruce nejen s přibývajícím počtem poradců, ale i s novinkami, které neustále uvádíme v život v rámci našich aplikací a core systému. Podporujeme cross-selling, vidíme obrovské množství obchodních příležitostí, které se nacházejí uvnitř aktuálního klientského kmene našich poradců. A do budoucna jim chceme s těmito příležitostmi ještě více pomoci. V roce 2024 jsme spustili nový systém pro řízení vztahů se zákazníky (CRM), který mohou poradci využívat. V letošním roce jim do tohoto CRM systému začneme generovat obchodní kampaně, které ještě zvýší jejich produkční výkon.

 

Jaké novinky můžeme od společnosti OK KLIENT v průběhu roku 2025 čekat?

 

Š. Tillinger: Zrychlujeme IT vývoj na maximum. Lze říct, že zdvojnásobujeme kapacitu určenou pro vývoj našich IT systémů. V letošním roce jsme si dali za cíl vyřešit spoustu dílčích úprav, které se nám za minulé roky nastřádaly, a současně jsme se pustili do opravdu velkého projektu, který zahrnuje redesign celého interního systému, který naši poradci používají. Logika práce a přístupy v něm zůstanou zachované, ale aplikace bude vypadat úplně jinak. Věřím, že se její moderní pojetí bude líbit. A to nejenom našim poradcům, ale i těm, kteří dnes nejsou součástí společnosti OK KLIENT a přemýšlí o změně stávajícího působiště. Současně připravujeme i klientskou aplikaci.

 

R. Kubiš ml.: Jak už bylo zmíněno, záleží nám na osobním přístupu, na rychlosti komunikace centrály s poradci a na obchodě. Ten chceme dále podpořit investicemi do produktové podpory. V průběhu roku 2025 posílíme tento útvar o několik nových kolegů, kteří budou směřováni do oblastí, které dlouhodobě dynamicky rostou a jsou naším strategickým zájmem. V produktové podpoře jsme vždy byli, jsme a budeme na špici v našem oboru. Naši poradci práci produktových manažerů oceňují, pomáhají nejenom se složitými obchodními případy, ale i se školením úplných nováčků, kteří do tohoto oboru přicházejí. Zároveň chceme být i v letošním roce více vidět.

 

Můžete nás potkat na finančně poradenských konferencích. A pro ty nejaktuálnější informace nezapomeňte sledovat naše sociální sítě.

 

Zdroj: OK KLIENT.