Blog/Budování osobní značky: Klíče k úspěchu a praktické rady

Přehrát

2.7.2024

Marketing

Budování osobní značky: Klíče k úspěchu a praktické rady

autor: Margarita Fries

Jak úspěšně budovat osobní značku ve financích a získat konkurenční výhodu.

V rozhovoru s Margaritou Fries, odbornicí na branding, se dozvíte nejdůležitější kroky, které byste neměli podcenit. Prozkoumáme, na jakých platformách začít, jak vymezit hranice mezi osobní rozmanitostí a komerční značkou, a proč je důležitý vizuální, obsahový a emoční audit.

 

 

1. Co je nejdůležitější krok při budování osobní značky?

 

Nejdůležitějším krokem je vymezení hranice, kde končí moje nekonečná rozmanitost osobnosti a kde začíná osobní značka, kterou řídím byznysově a vědomě, tam ze sebe vkládám to, co potřebuju a co mi přinese výsledky. Pravidla pro komerční značky a ty osobní jsou dosti obdobná.

 

2. Na kterých platformách budovat osobní značku?

 

Správný setup platforem a kanálů na budování osobní značky se odvíjí vždy individuálně na základě analýzy toho konkrétního klienta a jeho cílové skupiny. Obecně je třeba se řídit několika pravidly. Pokud jdu někam, kde už je to značně obsazené, tak mám počítat s většími náklady a větším důrazem na kreativitu, abych to na tom kanálu urval. Naopak když jdu někam, kde to obsazené není, musím zjistit, zda to není ne náhodou. Zda tam jsou vůbec lidi, na které chci působit a pokud ne, zatím ne, nebo málo, musím odřídit riziko. Je to jako v offlinu. Když jdete na houby na jistotu na místo, kde rostou houby, buď tam musíte přijít jako první a nebo najít nová místa. Nebo se spokojit s tím, že to bude probrané.

 

 

3. Začínám budovat svou značku, co rozhodně nemám podcenit?

 

Vizuální, obsahový a emoční audit a celou fázi analýzy trhu, zákaznických skupin a konkurence. S tím vším může pomoci brandový stratég. Mrk.

 

Věřím v malé velké značky

 

4. Změnila se Vaše značka v průběhu času?

 

Každá značka roste. To je požadovaný stav. Zpravidla v začátcích k tomu výrazněji dochází ve tříletých horizontech, kdy ze stavu na koleni vás už to významně žene k tomu, abyste profesionalizovali a mysleli na svou novou, ale především budoucí velikost. U mě se vydefinoval positioning, že jsem dodavatel pro poskytovatelé sofistikovaných služeb.

 

Mám díky tomu čím dál lepší fit s klienty a začínají mi tam padat velmi zajímavé prémiové poptávky. Nikdy jsem to nedefinovala pouze jako premium službu, protože mým posláním je pomáhat firmám a jednotlivcům se dostat do požadovaného stavu, a ne pumpovat peníze tam, kde už je vlastně hotovo 😊

 

 

5. Co byste chtěla, ať si návštěvníci Vaší přednášky odnesou?

 

Stoprocentně je to povědomí o tom, jak fungují komerční značky, kde si vydefinovat onu zmíněnou hranici mezi nekonečnou rozmanitostí lidské komplexity a tím, kde začíná osobní značka, jak pracovat se symboly, jak si je vědomě zvolit a také to, proč nepodcenit mediální dům, který si nosíme každý v kapse.

 

Zkratka a jednoduše z přednášky by si měl každý kromě znalostí odnést i dobrou a povzbuzující náladu se do toho konečně opřít, jak se sluší a patří. A to pomoci praktických znalostí, které nebudou opakovat to, co si vyhledáte za pár minut na internetu. Přijďte!

Margarita Fries

Web
LinkedIn
Instagram